Baggrund

 

Kommunikationsspejlet er udviklet som en del af et erhvervs-forskningsprojekt af ph.d. Anne Katrine Lund.

 

Projektet blev delvis finansieret af TDC, hvor en del af undersøgelserne foregik, men også med input fra TrygVesta, Irma, Novozymes og Carlsberg.

 

Projektet havde akademisk referencegruppe bestående af professorerne Anne-Marie Søderberg, Christian Kock, Anker Brink Lund, Klaus Bruhn Jensen, Flemming Poulfelt og Steen Hildebrandt.

 

 

"Lad gå videre"

Du kan læse mere om baggrunden og resultaterne i bogen "Lad gå videre. Bedre strategisk lederkommunikation", der udkom på Gyldendal Business i 2008.

 

I den forbindelse skrev anmelderne blandt andet:

 

 

Kommunikationsdirektør Margrethe Lyngs Mortensen: 

 

"Anne Katrine Lund leverer en række værktøjer, så nu er det sådan set bare et spørgsmål om at få den interne kommunikation prioriteret og få sat lederudviklingsarbejdet i gang i samarbejde med HR. Mange ledere forklarer, at de ikke har tiden, men den rigtige forklaring ser ud til at være, at kommunikation stadig ikke rigtigt er set som en bundlinjefaktor. Med denne bog er der ikke rigtig flere gode undskyldninger tilbage".


Læs hele anmeldelsen på http://www.kommunikationsforening.dk/

 


 

Professor Steen Hildebrandt: 


"Anne Katrine Lund er blevet én af vore førende kommunikationseksperter. Det er den strategiske dimension, der er hovedtemaet i bogen, og som gør bogen speciel og interessant. Der er masser af inspiration, eksempler, argumenter og værktøjer - og samtidig en overskuelig og velillustreret bog.

 

Læs hele anmeldelsen i Børsen, hvor den fik 5 af 6 mulige hatte.

 


 

Professor Roy Langer:


”Den bærer Anne Katrine Lunds helt unikke og særlige varemærke. Et varemærke, der gør hende selv til (om ikke kommunikerende leder) ledende kommunikatør. Jeg er overbevist om, at der vil være en del læsere, der gerne vil stå på tæer og lade sig udfordre – også og specielt, når det gælder bogens teoretisk velfunderede og praktisk orienterede rådgivning. Lad det gå videre.”

 

Læs hele anmeldelsen på http://www.kommunikationsforum.dk/

 

 


 

Herudover kan du læse referencer til bogen i følgende medier:

 

Jyllands Posten, 26. oktober 2009

 

 

Andre medier: 

 

  Magasinet for kommunikation og sprog, nr. 35 / december 2008

 

  Magisterbladet, 1/09

 

  PersonaleChefen, 6/08

 

  Bestil "Lad gå Videre"

 

 

 

 

Køb "Lad gå videre" direkte hos Gyldendal Business her og læs mere.

  Læs mere om ledere og kommunikation

 

I bogen "Lad gå videre. Bedre strategisk leder-kommunikation", finder du meget mere baggrund og inspiration til at gøre lederne og dermed hele organisationen meget bedre.

 

Anmelderne skrev bl.a.:

 

”Jeg læste bogen hurtigt og med meget stor interesse. Jeg har allerede bestilt er par ekstra eksemplarer til ledere og medarbejderne i min virksomhed, da de ikke får mit eksemplar. For første gang i mine efterhånden mange år som anmelder giver jeg en bog topkarakter - seks stjerner ****** "

 

Berlingske Tidende 17/9-2008 - Læs anmeldensen her